سرفصل ها
- بررسی تفاوت عملگر تقسیم در نسخه ۲ و ۳
- معرفی __future__ و نحوه دسترسی به تقسیم نسخه ۳ در نسخه ۲
- بررسی انواع حالات نمایشی برای اعداد float
- comment گذاری
- معرفی چند تابع و دستور کاربردی جهت اهداف آموزشی
- بررسی print در نسخه ۲ و ۳
- بررسی input و raw_input در نسخه ۲ و ۳
- بررسی globals و locals و range و dir و id و type
- ساختار شرطی
- عملگر های مقایسهای
- معرفی indention
- بررسی if به تنهایی
- بررسی if به همراه else
- بررسی elif
- بررسی عبارت pass
- بررسی شرط چندگانه (and و or )
- بررسی شرط های تودرتو
- شرط تک خطی
- ترکیب شرط های تعریف شونده روی اعداد با عملگر های( )
- استفاده از if و elseدر یک خط( معادل عملگر ? در زبان های c base)
- رشته ها
- رشته های تک خطی
- رشته های چند خطی
- نحوه دسترسی به یک حرف از رشته
- string slicing
- بررسی indexing منفی
- بررسی عملکرد عملگر + و * و in در رشته ها
- تبدیل داده های عددی به رشته و بالعکس
- بررسی برخی کارکتر های خاص( مانند \n )
- بررسی رشته های خام
- کاربرد -*- coding: utf -8-*-
- string formatting
- new string formatting
- old string formatting
- list ها :
- انواع حالات تعریف لیست
- دسترسی به اعضای لیست
- بهروز رسانی مقادیر لیست
- افزودن و حذف اعضای لیست
- بررسی عملکرد چند عملگر بر لیست
- بررسی چند تابع پرکاربرد
- tuple ها:
- انواع حالات تعریف تاپل
- دسترسی به اعضای تاپل
- بررسی عملکرد چند عملگر بر تاپل
- بررسی چند تابع پرکاربرد
- جا به جایی مقدار ۲ متغیر
- مقایسه Tuple و list
- dictionary ها:
- انواع تعریف دیکشنری ها
- استخراج اطلاعات دیکشنری
- افزودن اطلاعات به دیکشنری
- افزودن اطلاعات به دیکشنری
- حذف اطلاعات از دیکشنری
- بررسی چند تابع کاربردی
- حلقه ها:
- حلقه for
- حلقه تک خطی
- حلقه های تودرتو
- حلقه while
- حلقه تک خطی
- حلقه های تودرتو
- بررسی else در حلقه for
- اجرای حلقه بر dictionary ها
- کاربرد عبارت pass و break و continue
- بررسی تفاوت کاربرد while و for
- توابع:
- انواع تابع از نظر آرگومان های ورودی
- انواع تابع از نظر خروجی
- return کردن چند مقدار
- تهیه داکیومنت برای تابع
- تابع تک خطی
- تابع lambda
- توابع بازگشتی
- Generator ها
- مقایسه سرعت عمل تابع بازگشتی و معمولی
- تعریف یک ژنراتور ها
- استفاده از ژنراتور ها
- بررسی کاربرد ژنراتور ها
- Set ها:
- تعریف مجموعه
- افزودن اطلاعات به مجموعه
- بررسی عملیات مجموعه ها )نظیر اشتراک و اجتمال و زیر مجموعه و …)
- اجرای برنامه های پایتونی
- import کردن در محیط پایتون
- reload کردن برنامه
- اجرا به صورت script
- گرفتن ورودی از terminal
- تعیین نحوه اجرای برنامه در حالت import کردن یا اجرای اسکریپتی
- ماژول ها و پکیج ها:
- ایجاد ماژول
- ایجاد پکیج
- انواع حالات import کردن
- PYTHONPATH
- مشکل loop بی نهایت در import کردن ۲ ماژول
- آشنایی با sublime و eclipse و jupyter
- کاربرد semicolon (;) و backslash (\)
- Zen of Python
- آشنایی با برخی PEP ها
- معرفی عدد بی نهایت و برخی محاسبات مربوط به آن
- معرفی nan
- معرفی نوع داده null
- بررسی تفاوت null و nan
- virtualenvwrapper-win و virtualenvwrapper و virtualenv
- ساخت محیط مجازی
- نمایش محیط های مجازی موجود
- فعال سازی و غیر فعال سازی محیط مجازی
- حذف محیط مجازی
- بررسی ساختار فایلهای یک محیط مجازی
- تهیه نسخه پشتیبان از محیط مجازی
- کنترل خطا
- Assertion
- try – except
- finally و else بررسی عبارت
- try – except های تودرتو
- try – except های چندگانه
- ارسال آرگومان ورودی به exception
- کار با File
- بررسی سطوح دسترسی به فایل
- باز کردن فایل
- خواندن و نوشتن در فایل
- معرفی چندین تابع کاربردی
- تغییر نام فایل
- بستن فایل
- حذف فایل
- کار با فولدر ها (system directory )
- کار با تاریخ و زمان
- کار با دیتای اینترنت
- Decorator ها:
- بررسی مفهوم decorator
- تعریف decorator
- نحوه استفاده از decorator
- معرفی و مقایسه اشیاء immutable و mutable
- مقایسه deep copy و sallow copy
- OOP
- ساخت کلاس
- ساخت شی از کلاس
- class variable
- دسترسی به اجزای کلاس
- method
- static method
- class method
- بررسی مفهوم self
- متد سازنده __init__ (بررسی متد)
- متد مخرب ) __del__ بررسی متد(
- سربارگذاری عملگر ها
- تهیه داکیومنت برای کلاس
- افزودن و حذف دستی ویژگی به شی
- در نام گذاری ها underline بررسی کاربرد
- ارث بری
- معرفی و مقایسه old style classes و new style classes
- data hiding
- بررسی روابط بین اشیاء و کلاس ها