دوره های نرم افزار های گرافیک


مجتمع فنی تهران نمایندگی پیروزی دوره های فتوشاپ کرل ایلستریتور ایندیزاین را در این مرکز برگزار می کند 

و پس از گذراندن این دوره مدرک معتبر مجتمع فنی تهران به دانشجویان اعطا میگردد

برای اطلاع از اساتید دوره ها  اینجا کلیک کنید 

 در این گرایش هنری برای انتقال ایده به تماشاگر از تلفیق تصاویر، رنگها، تایپوگرافی و فرم‌ها استفاده میکنند تا تأثیر ویژهای در بیننده ایجاد شودبه همین دلیل است که انواع مختلفی از طراحی گرافیکی وجود دارد که هر کدام حوزه تخصصی و مهارت‌های خاص خود را لازم دارد.

بسیاری از طراحان معمولاً در یک گرایش خاص تخصص دارند. برای مثال برخی صرفاً به طراحی لوگو می‌پردازند، برخی به طراحی پوستر و غیرهاما از آنجایی که صنعت طراحی دائماً در حال تغییر است، طراحان باید به‌طور مادامالعمر سازگار و یادگیرنده باشند تا بتوانند در حرفه خود موفق شوند و نیاز جامعه را در حوزه تبلیغات برآورده کنند.

گرافیک به دو گرایش نرمافزاری و دستی تقسیم میشود که ما در مجتمع فنی تهران به آموزش هر دو بخش می‌پردازیم:

نرمافزارهای فتوشاپ، ایلاستریتور، کورل دراو، ایندیزاین در حوزه گرافیک رایانه‌ای (دوبعدی) قرار دارند که در ادامه به تفکیک، توضیحات لازم در مورد هر کدام از آنها ارائه می‌شود.
شما با استفاده از این نرمافزارها می‌توانید به طراحی و اجرای پوستر، لوگو، اینفوگرافیک، ساخت تصاویر فتومونتاژ، رتوش تصاویر، طراحی و صفحهآرایی مجلات، بروشور، کاتالوگ، بنرهای صفحات مجازی و غیره بپردازید.

اما یک نکته بسیار مهم این است که صرفاً با آموزش یک نرمافزار نمی‌توان طراح گرافیک شد و در این بخش داشتن دانش تجسمی و آکادمیک و همچنین ایدهپردازی و خلاقیت، دقیقاً آن چیزی است که وجه تمایز اثر شما با سایر آثار خواهد بود.

در مجتمع فنی تهران در راستای کسب دانش تجسمی در بخش گرافیک دستی، دروسی مانندطراحی لوگو و هویت بصری، کاراکترسازی، تصویرسازی و تکنیک‌های مرتبط با آن، طراحی پوستر و غیرهآموزش داده می‌شود که شما می‌توانید در کنار آموزش‌های نرمافزاری، از اصول هر کدام آگاه شوید و مهارت‌های لازم را به دستآوریددر ادامه به توضیح بیشترهر کدام از دوره‌های مذکور می‌پردازیم

دوره نرمافزار Adobe Photoshop

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های یک طراح گرافیک حرفه‌ای، توانایی کار با نرم‌افزارهای طراحی استنرم‌افزار ادوبی فتوشاپ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌‌‌ترین نرم‌افزارهای گرافیک به شمار می‌رود و تسلط بر آن، یکی از شرایط لازم برای استخدام طراحان گرافیک محسوب می‌شود.

نرم‌افزار فتوشاپ جزو نرم‌افزار‌های Raster‌ پیکسلی به حساب می‌آید و قدمی آسان برای ورود به دنیای هنرهای دیجیتال است، دنیایی که طیف گستردهایی از کسبوکارهای امروزی را در بر گرفته و به نوعی وابسته خود کرده است.

یکی از مزایای فتوشاپ این است که هر کس با هر سطح آشنایی می‌تواند از این نرم‌افزار محبوب استفاده کند. از ادیت و ویرایش ساده و تغییر سایز تصاویر تا خلق طراحی‌های پیچیده و هنری از جمله امکانات این برنامه هستند.

هر هنرمندی به شیوه‌های مختلفی از این نرم‌افزار کمک می‌گیرد: عکاسان برای اصلاح و روتوش نور و رنگ، طراحان گرافیک برای خلق پوسترهای تبلیغاتی و ناظران چاپ برای تنظیم خروجی فایل چاپیمجموعه ابزار‌ها و دستورات این نرم‌افزار آن قدر وسیع هستند که طیف گسترده‌ای از کاربران مانند طراحان گرافیک، طراحان بستهبندی، طراحان صنعتی، معماران و غیره از آن استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه موارد استفاده این نرم‌افزار بسیار گسترده هستند، آنچه در این دوره در مجتمع فنی تهران می‌آموزید، رویکرد عمومی دارد و در راستای اهداف گروه گرافیک است.

از فتوشاپ برای ایجاد ترکیببندی مناسب، ویرایش تصاویر، بازسازی، روتوش، تولید اینفوگرافی، پوسترهای تبلیغاتی، طراحی کارت ویزیت، تولید بنر، طراحی سربرگ‌، طراحی رابط گرافیکی نرم‌افزارها، طراحی جلد کتاب و طراحی محیط‌های گرافیکی سایت‌ها استفاده می‌شوددر ادامه‌ دو مورد از نمونه کارهای هنرجویان دوره فتوشاپ مجتمع نفی تهران را ببینید..